Oprez pri kupnji diskova online!

infoLAB, 25.06.2020 – Oprez pri kupnji diskova online! Lažni diskovi, reparirani diskovi, rebrandirani diskovi – nepouzdani diskovi. Nažalost u današnje vrijeme sve više korisnika radi uštede naručuje razne neprovjerene diskove online, kod narudžbe u većini slučajeva izgleda sve ok. Kod prvog uključivanja diska naizgled disk se ponaša potpuno normalno. No problemi nastanu kada korisnik krene snimati podatke na taj disk.

S obzirom da takvih slučajeva ima sve više, odabrali smo 2 slučaja kojima Vam želimo prikazati zašto biti oprezan kod kupnje online.

Prvi slučaj – korisnik naručio vanjski disk Seagate 2 TB, koji na prvi pogled izgleda autentično, korisnik snima veću količinu podataka, te nakon kratkog vremena korisnik spaja disk na računalo i nastaju problemi. Računalo vidi strukturu datoteka i mapa ali ne otvara ništa od podataka. S obzirom da korisnik ima bitne podatke odlučuje se dostaviti disk na spašavanje podataka. Po zaprimanju diska na prvi pogled sve izgleda normalno, svi podaci su vidljivi u strukturi foldera ali se niti jedan ne može iščitati. Hm, čudno, započinjemo naš standardni proces laboratorijske dijagnostike u svrhu spašavanja podataka. Već pri prvim mjerenjima odaziva USB porta, primjećujemo da ne “vuče” struju iz USB hosta iako podatkovna komunikacija preko USB standarda izgleda korektna. Dalje primjećujemo da HDD nema zvuka, tišina. Otvaramo eksteno kućište, i šok!
U kućištu nema ništa, samo jedan “fake” USB sa lažiranom “sistemskom” zonom, tako da glumi HDD od 2TB, i na sebe sprema samo popis fileova, i sve će gore zapisati, ali pročitati ništa. Tu je još i metalna ploča kako bi dala na težini disku da korisnik ne bi posumnjao.

Detaljnom vizualnom provjerom i usporedbom sa orginalnim identičnim diskom možemo zaključiti da disk na oko izgleda potpuno autentično izvana, ali onda primjećujemo da su fontovi kojima su napisani model i serijski broj potpuno drugačiji od orginalnog diska.

Drugi slučaj – korisnik naručuje ne brandirani eksterni disk od 1 TB, s obzirom da je korisnik bio kod nas na spašavanju podataka, dostavlja disk za snimiti podatke. Kod prvog spajanja na računalo disk se upali i isti počne prizvoditi čudne zvukove, s obzirom da disk nije brandirani u kontaku sa korisnikom odlučujemo se izvaditi disk iz kućišta i opet “šok”, u kućištu se nalazi rebrandirani reparirani Hitachi 1 TB hdd (prepoznato po elektronici).

E sada da komplatna stvar bude još zanimljivija proizvođač je otišao korak dalje i na kučištu je stavljena naljepnica sa uputama za korištenje diska gdje je specifično napisano da se isti može koristiti samo na MAC sustavima, znači nije dozvoljeno formatirati ga na NTFS. I idemo korak dalje gdje piše u slučaju da Vam disk padne popraviti ga sa exFAT.

Zaključak – bez obzira što nam se uvijek online ponude čine primamljive, savjetujemo da prije kupovine obavezno provjerite autentičnost diska i kupovati samo renomirane brandove diskova Seagate, WD, Toshiba…. Bez obzira što se i ti diskovi kvare, opet puno je manja vjerojatnost da izgubite Vama vrijedne podatke i isto tako da budete na kraju krajeva prevareni.

Savjetujemo uvijek raditi backup podataka barem na još jednu offline ili cloud lokaciju.

U slučaju gubitka podataka prestankom rada diska ili su podaci pobrisani, spašavanje podataka ostaje jedina opcija. Mi smo vrhunski tim stručnjaka, inženjera sa preko 25 godina iskustva.

Obratite nam se sa povjerenjem.