InfoLAB, 27.10.2016. – Danas su “pametni telefoni” (smartphone) postali centralno mjesto komunikacije, posla, zabave, ali i glavno “skladište” važnih podataka poput fotografija, dokumenata, poruka, imenika. Na žalost, važnost tih uređaja uviđamo tek kada se nađemo u situaciji da nemamo više pristup uređaju i podacima. Brojni su razlozi zašto gubimo podatke iz mobitela.
InfoLAB se već godinama uspješno bavi spašavanjem podataka sa svih vrsta mobilnih uređaja uključujući i smartphone. Kako bismo vam skrenuli pažnju na sve one situacije koje mogu dovesti do gubitka podataka, zavirili smo u našu statistiku i napravili rang listu najčešćih uzroka gubitka podataka iz mobitela.
- Razbijeni mobiteli
Ovo je gotovo svakodnevna situacija sa kojom se susrećemo u našem poslu. Kod pada i udarca mobilnog uređaja najčešće dolazi do puknuća displaya, loma ili oštećenja nekog od mehaničkih dijelova uređaja. Udarci nastali prilikom pada ponekad i nisu vidljivi golim okom pa nam se na prvi pogled čini da je sve uredu, ali često se u takvim situacijama dogodi mehaničko oštećenje nekog od vitalnih dijelova.
- Slučajno brisanje podataka
Važne podatke nikada ne obrišemo namjerno, već je uvijek riječ o spletu okolnosti i slučajnosti pa čak i brzini. Do ove situacije često dolazi kada pokušavamo uređaj vratiti na tvorničke postavke, ali i zbog pogrešne “sinkronizacije”. Također, do slučajnog brisanja podataka može doći prilikom pokušaja da se napravi update ili u pitanju može biti neki sličan problem vezan za software.
- Djelovanje vode ili neke druge tekućine
Vjerovali ili ne, ovo je jedan od čestih razloga koji dovode do gubitka podataka. Iako se možda čini da se nama sigurno ne bi mogao dogoditi, statistika kaže drugačije. Ovdje upravo brzina ima presudnu ulogu. Vrlo se često dogodi da korisnici po mobitelu proliju sok ili kavu, da im uređaj padne u WC, pa čak i da se opere u perilici rublja jer je ostao u nekom od džepova na odjeći.
- Sistemske greške i bugovi
Jedan od čestih uzroka kvarova koji je opravdano završio na našoj top ljestvici. Kod sistemskih grešaka i bugova dolazi do blokiranja uređaja i to najčešće zbog greške na upravljačkom sistemskom dijelu, problema sa memorijom, tvorničkih “mušica” i slično. Pojedini modeli nekih proizvođača imaju uistinu “serijske” greške i to je situacija na koju krajnji korisnik ne može utjecati već samo potražiti pomoć stručnjaka koji se bave spašavanjem podataka.
- Kvar uređaja
Stara narodna kaže da se i Mercedes može pokvariti. Pa iako kvarovi uređaja nisu tako česti kao prije, nisu nemogući, dapače, događaju se i zato je ova kategorija zaslužila mjesto na našoj ljestvici.
Bez pričuvne kopije, jedina šansa – stručni laboratorij
U svim gore navedenim situacijama spašavanje podataka u laboratoriju uz educirane stručnjake, vaša je jedina opcija ukoliko niste imali pričuvnu kopiju. Vraćanje podataka složen je posao koji zahtijeva specifičnu opremu, znanja ali i iskustvo stručnjaka.
Najbolja opcija je uvijek imati kopiju važnih podataka bilo da se ona nalazi negdje na Cloud-u, lokalnom računalu ili samo na SD kartici. Važno je imati kopiju i kontinuirano ju aktualizirati jer to je jedini način da u potpunosti zaštitite podatke koji su vam važni, budući da smartphone stalno svi nose sa sobom, postoje realni rizici da se oštete, izgube ili budu ukradeni.